четвер, 2 квітня 2020 р.

Як запровадити дистанційну роботу під час карантину?

Як запровадити дистанційну роботу під час карантину? Ольга Догадіна, провідний експерт MCFR Кадри. Якщо підприємство призупиняє роботу через обмежувальні заходи або створює безпечні умови роботи під час карантину, визначте працівників, що можуть працювати дистанційно. Приміром: працівники відділу кадрів, бухгалтерії, маркетингу, адміністрації чи відділів, які працюють з клієнтами. Організуйте віддалену роботу через інтернет. За допомогою технологій VPN-з’єднання чи TeamViewer працівники матимуть змогу підключатися до робочих комп’ютерів і працювати з дому. Обговоріть це з керівництвом, залучіть технічних фахівців, системного адміністратора. Налаштувати віддалений доступ нескладно. Підготуйте наказ про дистанційну роботу для тих працівників, що можуть працювати в такому режимі. Табелюйте як звичайну роботу. Оплата — як за звичайний робочий день. Передбачте, як працівники контактуватимуть із колегами та безпосередніми керівниками. Варіанти: скайп-конференції, чати чи групи в Microsoft Teams, електронна пошта. Продумайте, як керівники контролюватимуть завдання, що виконали підлеглі. За потреби пропишіть у наказі форми звітування для різних категорій працівників. Запровадити дистанційну роботу на час обмежувальних заходів через коронавірус дозволив Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 № 530-IX (далі — Закон про запобігання коронавірусу). На період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), роботодавець може доручити працівникові, зокрема держслужбовцю, службовцю ОМС, виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором, удома (пп. 1 п. 2 Прикінцевих положень Закону про запобігання коронавірусу). Як організовувати дистанційну роботу, вирішуйте самостійно з огляду на кількість працівників і технічні можливості підприємства. Законодавство не скеровує, як це робити. Нормативно регламентована надомна праця (Положення про умови праці надомників, затверджене постановою Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 29.09.1981 № 275/17-99). Однак, такий формат не підходить у форс-мажорних ситуаціях, наприклад, якщо підприємство призупиняє роботу через обмежувальні заходи для запобігання коронавірусу. Запровадити надомну роботу за один-два дні неможливо, адже для цього треба створити комісію, щоб обстежити житлово-побутові умови працівників. Коли Уряд рекомендує обмежити контакти, недоречно, щоби комісія ходила по квартирах працівників. Підприємство має право запровадити дистанційну роботу. Така робота не погіршує трудових прав працівників, навпаки — дає змогу убезпечити людей у разі епідемічних загроз чи позаштатних ситуацій техногенного характеру. В екстремальних ситуаціях запроваджуйте дистанційну роботу наказом. Коли підприємство повернеться до нормальної роботи, подбайте про майбутнє. Передбачте можливість дистанційної роботи в колдоговорі та ПВТР. У колдоговорі регулюють питання режиму роботи, тривалості робочого часу і відпочинку, умови охорони праці (ст. 13 КЗпП). У ПВТР регулюють графіки роботи. Із консультації «Як запобігти коронавірусу й організувати роботу підприємства під час карантину» «Як запровадити дистанційну роботу під час карантину». Ольга Догадіна Публікація Системи «Expertus: Кадри» Докладніше: https://1k-vip.expertus.ua/#/document/86/13355/bssPhr245/?of=copy-e5f547c14b

Немає коментарів:

Дописати коментар